23 marca 2013

Wyrazy dźwiękonaśladowcze czyli rozwijamy mowę

Dziś trochę z archiwum, ale obiecałam kilku osobom więc wywiązać się muszę :) 

Kiedy Oli zaczęła świadomie wydawać różne sylaby i różne odgłosy a także nazywać nimi zwierzątka postanowiłam zrobić dla niej prostą dopasowywankę.

Zasada jest prosta, pokazujemy fiszkę, czy jak to nazwać, ze zwierzątkiem i mówimy że np to jest kogut, kogut robi kukuryku (w momencie wypowiadania odgłosu jaki wydaje wskazujemy palcem na wyraz dźwiękonaśladowczy). Zabawa związana również z czytniem globalnym stąd takie duże litery.  

Na głównej karcie (z wyrazem) są zdjęcia zwierząt, dodatkowo zrobiłam rysunki zwierzątek do dopasowania. U nas jak widać poszły w ruch również magnesy na lodówkę :)



Później była już tylko zabawa :)


I samodzielne próby dopasownia.


Dodatkowo zrobiłam też opisy zwierząt (dużą czcionką), również do czytania globalnego. U nas jednak jakoś przesły bokiem i długo nie gościły na półce...

Jeśli komuś się przydadzą nasze materiały to można je znaleźć niżej:

Wszystkie zwierzątka i opisy są wszędzie w takiej samej kolejności, w każdym pliku.
Można również zajrzeć i podejrzeć wyrazy dźwiękonaśladowcze ponieważ jest ich blisko 50, może jakiś nowy znajdziecie dla siebie :)

P.S. Zanim zaczniecie drukować zerknijcie na koniec każdego pliku bo zrobiłam za dużą tabelkę i kilka stron jest pustych. Nie mam już plików w formacie do edycji więc nie mogę tego poprawić 


xxx true xxx

8 komentarzy:

  1. fajnie to wymyśliłaś

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki :) cieszę się że Ci się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idziecie jak burza z nauką!:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To już stare zabawy, prawie sprzed roku, ale fajne były.

    Marto, ja nie mogę się nadziwić co Twoi chłopcy robią i rozwiązują!

    OdpowiedzUsuń
  5. o magnesy z meliski:) też mamy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. My nasze dostaliśmy :) ale w użyciu są cały czas i służą nam na wiele sposobów ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozwolimy sobie skorzystać , bardzo dziękujemy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się że się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mummy and the Tot Copyright © 2012 Cookiez is Designed by Bread Machine Reviews | by Blogger Templates | modified by Vent