27 grudnia 2013

Montessoriańskie niebo z czytaniem globalnym

Jakiś czas temu na FB polecałam webinaria czyli spotkania online dla rodziców bez wychodzenia z domu. Każde spotkanie prowadzi ekspert, można zadawać pytania, dyskutować no i oczywiście każde spotkanie ma swój określony temat.

Jednym z takich spotkań w którym uczestniczyłam byo 'Montessori dla rodziców' prowadzone przez Agnieszkę Stein. Spotkanie bardzo fajne i pomocne, ale nie o tym chciałam napisać. 

Podczas spotkania, zarówno prowadząca jak i uczestniczki podawały różne przykłady zabaw w duchu Montessori dla dzieci w różnym wieku, zainteresowała mnie zwłaszcza jedna. Niebo. W oryginale były pudełka bez podpisów, ale Oli z racji tego że uczy się czytać globalnie to ma wersję rozszerzoną ;)

Niebo to wersja pudełek do zamykania i otwierania dla starszaków. Do wykonania takiego zadania potrzebny jest kawałek niebieskiego materiału który będzie służył za niebo oraz pudełka zamykane na różne sposoby. W pudełka wkładamy różne 'rzeczy' które można spotkać na niebie. W naszym przypadku są to:

- tęcza
- chmury
- mgła
- kometa
- księżyc
- gwiazdy
- słońce
- deszcz
- grad
- śnieg
- wiatr
- błyskawica



Zadaniem Oli jest rozłożenie materiału oraz ułożenie nieba według własnego pomysłu. Zadanie trochę jest połączone z ćwiczeniem logopedycznym ponieważ wiatr to nic innego niż dmuchanie w słomkę :) 


  

Tak wygląda pierwsze ułożone przez Oli niebo :) Oczywiście po zabawie trzeba posprzątać, a to niezłe wyzwanie dla małych paluszków. Maleńkie koraliki które imitują grad a do tego maleńki słoiczek po kropelkach z probiotykami to jednak ciężka praca! 


Zadanie cieszyło się u nas powodzeniem przez dłuższy czas i bardzo wciągało Oli... trochę gorzej było ze sprzątaniem ale z pomocą mamy jakoś poszło ;)




xxx true xxx

11 komentarzy:

  1. bardzo mi się ta zabawa podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł!! My też miałyśmy nasze niebo na rzepy, ale ta wersja bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba Ci skradnę ten pomysł,moje łobuzy też lubią takie zabawy

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy pomysł, podoba mi się u Ciebie, więc na pewno będę częstym gościem. pozdrawiam Agata z Akukuuu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i zapraszam jak najczęściej :)

      Usuń
  5. swietne! i jakie tworcze - za kazdym razem inny efekt :) chetnie sprobuje tego z moim synem :) pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, o to chodzi. Za każdym razem inne niebo i wyobraźnia pracuje :) Bawcie się dobrze z synkiem!
      pozdrawiamy

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mummy and the Tot Copyright © 2012 Cookiez is Designed by Bread Machine Reviews | by Blogger Templates | modified by Vent