18 listopada 2013

Prezent dla 3-latka?

Dwa tygodnie temu Oliwka obchodziła trzecie urodzinki. Oli już dużo wcześniej nie mogła się doczekać, często opowiadała o przyjęciu urodzinowym i o gościach których chce zaprosić. Chyba cała otoczka urodzin i przyjęcie były najważniejsze bo o prezentach nie wspominała... choć wie że na urodziny dostaje się prezenty.

Duuuuużo wcześniej, przed urodzinami miałam nie lada dylemat bo nie wiedziałam co jej kupić. Znam Oli i wiem co lubi ale jak przeglądałam różne gry czy pomoce to jednak ciągnęło mnie w stronę edukacyjną a nie w stronę przyjemności Oliwki. Na szczęście wiem, że Oli dostanie to co najbardziej lubi czyli Duplo od cioci więc mogłam się skupić na innych grach czy klockach :)


To co mi się najbardziej spodobało niestety miało kilka wad. Po pierwsze cena, a po drugie błędy merytoryczne które widać gołym okiem. Postanowiłam więc wziąć sprawę we własne ręce i zrobić to co mi się spodobało. Jedną grę Oli dostała na urodzinki, druga (ponieważ nie zdążyłam jej skończyć będzie na gwiazdkę).

Oli fascyzuje się od dłuższego czasu geografią więc zdrobiłam dla niej drewniane memory dzieci świata. Podobne widziałam w jakimś sklepie internetowym ale cena zwaliła mnie z nóg... a nie było drewniane. Poszukałam odpowiednich obrazków, dziadek Oliwki zaopatrzył mnie w drewniane klocki, klej i lakier akrylowy miałam w domu... i tak powstało to:













To był taki mały prezent od mamy a od rodziców Oli dostała oczywiście książki, kolejne części jej ulubionych serii (zwłaszcza Franklina) a także puzzle geograficzne (u nas ciągle geografia na tapecie). Szukałam puzzli Afryki które mają elementy w kształcie państw... ciężko było ale z pomocą cioci udało się znaleźć i zamówić.
Puzzle wyglądają tak:




W ubiegłym roku Oli dostała puzzle Europy i to był strzał w dziesiątkę. Dziś prawie sama ułoży całe a państwa zna na wyrywki :)

Z ciekawszych prezentów Oli dostała także:

puzzle ze słówkami angielskimi



anglojęzyczne książeczki o tematyce geograficznej (w tym ulubieni Inuici)





model anatomiczny ciała człowieka - na razie trochę się go boi więc czeka na swoją kolej, jednak Oli pozwoliła na zapoznanie się nowego z jej ukochanym gumowym szkieletem kostkiem




książeczka z zagadkami oraz angielskie pierwsze czytanki o uroczym piesku (mamy już dwie z tej serii i są bardzo lubiane)




interaktywną mapę świata



książkę z serii świat w obrazkach - ludzkie ciało. Bardzo lubimy tą serię



domino flagi świata, mimo że pojawia się tu jedynie 6 flag to Oli bardzo je polubiła i wreszcie sama sięga po domino :) wcześniej nie pociągało jej to a teraz układamy domino i koniecznie musi być pozakręcane żeby powstały labirynty dla ludzików z duplo


 
jednak niezaprzeczalnym prezentem numer jeden są duplo z zamkiem i księżniczkami :) dzień bez zamku jest dniem straconym ;)




oczywiście były jesze inne, mniej edukacyjne prezenty i normalne prezenty ale utrzymując się w tematycę bloga pozostanę pzy pokazaniu samych edukacyjnych :)
Już niedługo sezon gwiazdkowy więc może komuś wpadnie w oko coś dla swojego dziecka :)
xxx true xxx

25 komentarzy:

  1. Super prezenty, ale i tak Twoje memory sa najlepsze!
    Swietna roboa- wygladaja bardzo profesjonalnie!
    Sto lat dla Oliwki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za życzenia i bardzo dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  2. Sto lat dla Oliwki! Życzę dalszych sukcesów poznawczych i dużo zdrówka.
    A co do podarunków - nie ma to jak zdolna mama! Memo to piękny prezent - gratuluję obu Paniom :)
    Ale podobają mi się też książeczki - szczególnie te po angielsku - mogę prosić o podanie źródła?
    No i zaciekawiła mnie mapa świata - co to znaczy interaktywna?

    Janka urodzinki za nieco ponad tydzień i chyba muszę coś jeszcze wymyślić, bo my prostu kupiliśmy drewniana kolejkę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za życzenia i miłe słowa :)
      książeczki zamawiałam na amazonie bo mamy ciocię która nam może przywieźć i wtedy przesyłki nie płacę :)

      niżej podaję linki:
      http://www.amazon.co.uk/Biscuit-Storybook-Collection-Alyssa-Capucilli/dp/0060759046/ref=pd_sim_b_15

      http://www.amazon.co.uk/gp/product/0516270508/ref=ox_sc_act_title_4?ie=UTF8&psc=1&smid=A3P5ROKL5A1OLE

      http://www.amazon.co.uk/Living-Desert-Rookie-Read-About-Geography/dp/0516270494/ref=pd_bxgy_b_img_y

      http://www.amazon.co.uk/Living-Arctic-Rookie-Read-About-Geography/dp/0516270842/ref=pd_bxgy_b_img_z

      Interaktywna (tak się to ponoć nazywa) to znaczy że można ją włączyć i jest lektor (pol/ang), można włączyć quiz, ciekawostki, funkcję flag (ale lektor podaje numer flagi i mówi jaka to flaga więc za trudne dla Oli). Generalnie mapa niby fajna ale chyba trochę za trudna jak dla 3 latka.

      U nas było przyjęcie urodzinowe na 15 osób więc i prezentów sporo ;) kolejka to świetna rzecz! sama się zastanawiałam ale mamy już z duplo która jest ciągle w użyciu więc nie chciałam dublować :D

      Usuń
  3. O Mamusiu! Jakie memory... cudo... sama bym pograła.
    Zazdraszczam ;) strasznie
    I jeszcze pudełko jakie znalazłaś. Pełen profesjonalizm. Podziwiam.

    ps. czy ta mówiąca mapa dla prawie sześciolatka nie jest za prosta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miód na moje serce jak czytam takie miłe komentarze :) dziękuję :)
      z pudełkiem fart niesamowity. Wpasowało się idealnie :D

      mapa ma na opakowaniu właśnie 6+ ale w sumie to zależy jak dużo 6-latek wie. Dla zagorzałego geografa może być za trudna ale dla dziecka które coś wie ale nie zagłębiało się w temat myślę że może być interesująca. Fajne jest to że jest quiz a także ciekawostki które są dość ciekawe :D

      Usuń
  4. Wszystkiego najlepszego!!!! Ale już duża księżniczka :D
    Buziaczki od Julka i Zosi :*
    Prezenty świetne!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy :)
      ślemy uściski dla wspaniałego rodzeństwa :*

      Usuń
  5. wow memory the best. Jestes wielka!!! prezenty super

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe prezenty:) Nie będę oryginalna, no ale cóż - memo wymiata:)

    OdpowiedzUsuń
  7. sto lat ,sto lat dla Oli!
    fajne prezenty:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu, Twoje memo - super !
    Ten "Świat w obrazkach" - jakoś tak nie wiem, jak czytać tę książkę. Z Dawidem oczywiście ;) Mamy jedną z tej serii, jak dla mnie za dużo w niej obrazków na jednej stronie, dużo różnych różniastych. A pewnie cała seria jest taka. Jak wy ją czytacie, ze z sukcesem?
    A jeszcze pytanie mam, zanim przekopie masę ofert, może od razu cos podpowiesz. Planuje Dawidowi sprawic klocki z literkami, tak by układać wyrazy z klocków. Sama takie miałam w dzieciństwie. Polecisz coś czy nie rozgladałas sie jeszcze za nimi.
    Pozdrawiam i gratuluję 3- latki w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)
      My mamy kilka książek z tej serii i na początku miałam zupełnie takie same wątpliwości jak Ty. Ale z biegiem czasu Oli sama zaproponowała jak je czytać. Nie czytamy całej książki tylko to co nas interesuje np o rozwoju prenatalnym albo tylko o kościach albo tylko o dzieciach z Kenii. Jakoś tak samo wyszło... rzevzywiście w ciągu jedno po drugim ciężko się czyta te ksiązki bo jest za dużo informacji. My czytamy i opowiadamy fragmentami.
      Jeśli chodzi o klocki z literkami to szczerze mówiąc nie rozglądałam się jakoś bardzo bo Oli jeszcze nie jest na etapie liter. Mam zestaw takich małych klocków po mojej siostrze z przedszkola na których są 4 wersje litery (mała pisana, mała drukowana, wielka pisana i wielka drukowana) te klocki się nazywają LOGO ale są dość drogie bo ok 150zł ;/ one czekają na swoją kolej dlatego nie rozglądałam się za innymi i niewiele mogę polecić w tej sprawie ;/
      ściskam Was mocno i ślę pozdrowienia
      Ania

      Usuń
    2. Dziękuję Ci za odpowiedź. Te cztery wersje liter - juz bardzo zaawansowana sprawa. Ja zaczynam się rozgladać za klockami, bo moglibyśmy na nich układać sylaby i je odczytywać. Po wizycie u logopedy całkowicie nastawiliśmy sie na metodę sylabową ( porzucając wątpliwości co do małych, dużych liter, a ufając temu co mówi logopeda) i tak sobie myślę, ze do sylab to by było jakieś urozmaicenie.
      Buziaki :)

      Usuń
  9. Aniu
    memo cudowne i najpiękniejsze ze wszystkich prezentów.
    Tak bardzo mi się spodobało, że z przyjemnością zrobiłabym takie dla mojego prawie 3 latka. Mam pytanie czy wyrażasz zgodę na skopiowanie i czy można otrzymać inf skąd zaczerpnęłaś zdjęcia dzieci z flagami lub ewentualnie czy możesz się podzielić tym materiałem?
    jeszcze jedno jakiej wielkości są klocki? Dziękuję za wszelkie informacje i pomoc.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baardzo dziękuję za miłe słowa, cudownie to czytać :)
      Oczywiście nie mam nic przeciwko skopiowaniu pomysłu z memo :) Zdjęcia możesz znaleźć tutaj:

      http://www.bigstockphoto.com/pl/image-25371386/stock-vector-r%C3%B3%C5%BCnorodno%C5%9B%C4%87-szcz%C4%99%C5%9Bliwy-kids-tradycji

      http://www.bigstockphoto.com/pl/image-42125758/stock-vector-jedno%C5%9B%C4%87

      wystarczy się zalogować i pobrać za darmo obrazki. Te z flagami robiłam sama bo tego w pakiecie niestety nie było ;/
      Klocki mają wymiar 4,5x4,5cm grubość ok 1cm.

      Daj znać czy udało Ci się ściągnąć obrazki, w razie czego przęślę Ci te co mam na komputerze.
      Pozdrawiam
      Ania

      Usuń
  10. Bardzo szybko dzieciom te latka mijają ;). Sama nie wiem kiedy mojemu synkowi minęły prawie 4 latka ;) Za dwa tygodnie ma urodziny i zastanawiam się co mu kupić ;). Ostatnio w telewizji leciała reklama śmieciaków - http://cobi.pl/zabawki/trash-pack-smieciaki/ mojemu synkowi bardzo się te zabawki spodobały, więc chyba nie mam innego wyjścia ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to fakt latka szybko lecą... powiem szczerze że nie znam zupełnie śmieciaków ;/ ja mam specyficzne wymagania co do zabawek więc jedyny plastik w naszym domu to ten z Lego Duplo ;) Ale przecież dziecko to dziecko i musi mieć coś co bardzo lubi i sprawia mu radość :)
      Wszystkiego najlepszego dla Twojego synusia

      Usuń
  11. zakochałam się w tym menory ale nie mogę ściągną tych obrazków czy mogła byś mi to wysłać sa fantastyczne a mam teraz trochę czasu to staram się przygotować trochę rzeczy na później choć już Eskimosa i Indianina zna ozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mummy and the Tot Copyright © 2012 Cookiez is Designed by Bread Machine Reviews | by Blogger Templates | modified by Vent