20 października 2014

Grzybobranie z muchomorami

Ostatnio wspominałam o tym, że grzybowy temat przewinął się przez nasze półki. W sumie to jeszcze jest na półce ale już się kończy powoli...

Inspiracją do tego tematu były wycieczki do lasu i szukanie grzybów, krojenie i suszenie razem z prababcią a także przedszkolne karty z budową grzyba.

W domu zaczęłyśmy od liczbowych muchomorków. Zrobiłam Oliwce karty 1-10 a jej zadaniem było zrobienie plastelinowych kropek w odpowiedniej ilości.






Kolejnego dnia, żeby zadanie było ciekawsze dodałam małe fasolki które Oli miała przykleić na plastelinowe kropki (kropki robiła od nowa).



Kolejne zadanie to głodny krokodyl, któremu smakują tylko te muchomorki które mają najwięcej kropek.


Na zamianę układałyśmy karty z muchomorkami a Oli odpowiednio ustawiała paszczę krokodyla.


Karty z budową grzyba


Karty z grzybami jadalnymi i niejadalnymi



Później nasze karty wisiały na tablicy i często się do nich odnosiłyśmy.


Lektura


Nawet w bibliotece udało nam się znaleźć grzybowe wierszyki :)


Kilka zadań




A tu, cudowny i ulubiony paluszkowy wierszyk który Oli bardzo polubiła



I na koniec prace plastyczne







xxx true xxx

13 komentarzy:

  1. ach cudowne, w przyszłym tygodniu zrobimy!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. I my chyba też w całości podkradniemy! Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko cudne! Ja pamiętam jak będąc dzieckiem KOCHAŁAM przeglądać atlas grzybów moich rodziców ahhh - muszę go odszukać. Może gdzieś go jeszcze mają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też!!! Uwielbiałam oglądać grzyby... nawet na zdjęciu jest jedna moja książka :D

      Usuń
  4. Ojej, przeczytałam cały blog. Będę musiała czytać jeszcze raz w oczekiwaniu na kolejne wpisy. Interesuje mnie Montessori i mam nadzieję po troszkę wprowadzić mojej 15-miesięcznej córci. Już zaklepałam kartony po mleku żeby zrobić tabliczkę do odkręcania nakrętek.Na Święta zażyczyłam sobie od męża jakieś książki o tej metodzie nauczania. Inspirujesz własnoręcznie wykonanymi pomocami. Fajnie, że tu trafiłam. Pozdrawiam Dominika
    Www.wychowac3jezyczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. U Ciebie również bardzo ciekawie zwłaszcza że ostatnio zaniedbałam trochę język ;/

      Usuń
  5. Cześć! Kiedyś pisałaś o jednej książce,którą napisała amerykańska nauczycielka na temat słuchowców, wzrokowców i kanałów nauczania w szkole. Gdzieś mi umknął tytuł, a chciałam komuś kupić na prezent.Mogłabyś mi przypomnieć tytuł i autorkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, jesteś pewna że ja pisałam o tej książce? Kurcze nie przypominam sobie :/

      Usuń
  6. Witam. Ma Pani fajne karty z budowy grzyba. Gdzie je można dostać.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mummy and the Tot Copyright © 2012 Cookiez is Designed by Bread Machine Reviews | by Blogger Templates | modified by Vent