W miniony weekend obchodziliśmy drugie urodzinki Oliwki! Urodziny Oli to dla nas szczególne święto i obchodzimy je hucznie! Tak więc cała masa przygotowań, dużo gości, dwa dni imprezy, tydzień po sprzątania ;) ale i wiele radości... i prezentów ;)
Na szczególne święto musiała być szczególna kiecka :D Tak więc Oli wystąpiła w sukience myszki Minnie :D
w drugim dniu imprezy zmiana obuwia ;)
Tort oczywiście tematyczny ;)
Reszta też tematyczna...
A tu część prezentów :)
Oli dostała kilka przesyłek w okolicy urodzin więc następnym razem pokażę resztę, muszę tylko aparat wziąć i sfotografować wszystko :)
No i podsumowanie... posłużę się spisem umiejętności dwulatka który robiła już mama Agatki, mam nadzieję że mi wybaczy ;)
• Bardzo silne jest przywiązany do opiekunów tak
• Okazuje uczucia, lubi się przytulać, pocieszyć tak
• Wstydzi się nieznajomych Trochę, ale dorosłych raczej nie, gorzej z dziećmi
• Wykonuje proste polecenia złożone również choć nie zawsze ma na to ochotę
• Lubi zabawy tematyczne i naśladuje dorosłych tak
• Nadal bawi się obok dzieci (ok.2,5 r. czasem włącza się do wspólnych zabaw z dziećmi) tak
• Zaczyna postrzegać swoją odrębność, tak
• Chce niezależności czasem
• Dominują komunikaty – nie oraz moje nie
• Potrafi być mało elastyczny i uparty nie
• Pojawiają się skrajne reakcje =emocje poza kontrolą nie
• Jest zazdrosny o uwagę, pragnie być w jej centrum czasem
• Ma kłopot z dzieleniem się, potrafi pożyczyć zabawkę dziecku, ale natychmiast żąda jej zwrotu, nie
• Nadal nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji działań i nie potrafi ocenić ryzyka nie zawsze, jest bardzo ostrożna i wie że np nie może wejść wysoko na schody (nasze strome schody) bo spadnie
• Pojawia się poczucie humoru już dawno
• Może się kontrolować przez chwilę w zamian za obietnicę nagrody, ew. kary tak
• Ważne stają się rytuały, raczej nie
• Chce samodzielnie wykonywać różne czynności, np.: założyć ubranko, odebrać telefon, samodzielnie jeść, itp. tak
• Rzuca i niszczy zabawki, kiedy się złości, nie
• W skrajnych emocjach może - drapać, uderzyć, uszczypnąć , ugryźć nie
• Bawi się samodzielnie przez kilka minut, czasem nawet dłużej
• Miewa koszmary senne tak
• Lubi być w centrum uwagi, wygłupiać się i rozśmieszać ewentualną „widownię” tak
• Okazuje uczucia, lubi się przytulać, pocieszyć tak
• Wstydzi się nieznajomych Trochę, ale dorosłych raczej nie, gorzej z dziećmi
• Wykonuje proste polecenia złożone również choć nie zawsze ma na to ochotę
• Lubi zabawy tematyczne i naśladuje dorosłych tak
• Nadal bawi się obok dzieci (ok.2,5 r. czasem włącza się do wspólnych zabaw z dziećmi) tak
• Zaczyna postrzegać swoją odrębność, tak
• Chce niezależności czasem
• Dominują komunikaty – nie oraz moje nie
• Potrafi być mało elastyczny i uparty nie
• Pojawiają się skrajne reakcje =emocje poza kontrolą nie
• Jest zazdrosny o uwagę, pragnie być w jej centrum czasem
• Ma kłopot z dzieleniem się, potrafi pożyczyć zabawkę dziecku, ale natychmiast żąda jej zwrotu, nie
• Nadal nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji działań i nie potrafi ocenić ryzyka nie zawsze, jest bardzo ostrożna i wie że np nie może wejść wysoko na schody (nasze strome schody) bo spadnie
• Pojawia się poczucie humoru już dawno
• Może się kontrolować przez chwilę w zamian za obietnicę nagrody, ew. kary tak
• Ważne stają się rytuały, raczej nie
• Chce samodzielnie wykonywać różne czynności, np.: założyć ubranko, odebrać telefon, samodzielnie jeść, itp. tak
• Rzuca i niszczy zabawki, kiedy się złości, nie
• W skrajnych emocjach może - drapać, uderzyć, uszczypnąć , ugryźć nie
• Bawi się samodzielnie przez kilka minut, czasem nawet dłużej
• Miewa koszmary senne tak
• Lubi być w centrum uwagi, wygłupiać się i rozśmieszać ewentualną „widownię” tak
• Wzrost: ok.86 cm. trochę mniej ale jeszcze nie mierzyłam
• Waga: ok.13 kg. niestety dużo mniej 8,5kg
• Wchodzi i schodzi ze schodów nie, chyba że za rękę ale i to nie zawsze
• Kopie i rzuca piłkę tak
• Skacze, próbuje
• Szybko biega jak na nią to szybko ;) jest bardzo ostrożna więc i biega ostrożnie
• Umie chodzić do tyłu tak
• Lepiej panuje nad swoją fizjologią raczej nie
• Sporo dzieci uczy się w tym wieku korzystać z nocnika, nocnika nie lubi
• Na 3 kołowym rowerku odpycha się nogami tak
• Trzyma i pije samodzielnie z kubeczka, tak
• Potrafi jeść łyżeczką tak
• Potrafi otworzyć drzwi zamknięte na klamkę wie że trzeba klamkę nacisnąć ale sama nie otworzy
• Buduje wieżę z 7 klocków, tak
• Rysuje z dużym zacięciem długopisami, kredkami, flamastrami tak
• Waga: ok.13 kg. niestety dużo mniej 8,5kg
• Wchodzi i schodzi ze schodów nie, chyba że za rękę ale i to nie zawsze
• Kopie i rzuca piłkę tak
• Skacze, próbuje
• Szybko biega jak na nią to szybko ;) jest bardzo ostrożna więc i biega ostrożnie
• Umie chodzić do tyłu tak
• Lepiej panuje nad swoją fizjologią raczej nie
• Sporo dzieci uczy się w tym wieku korzystać z nocnika, nocnika nie lubi
• Na 3 kołowym rowerku odpycha się nogami tak
• Trzyma i pije samodzielnie z kubeczka, tak
• Potrafi jeść łyżeczką tak
• Potrafi otworzyć drzwi zamknięte na klamkę wie że trzeba klamkę nacisnąć ale sama nie otworzy
• Buduje wieżę z 7 klocków, tak
• Rysuje z dużym zacięciem długopisami, kredkami, flamastrami tak
• Ogląda książeczki, przewraca strony tak
• Mówi o sobie po imieniu, o sobie mówi 'ja'
• Pokazuje 5 części ciała dużo więcej i od dawna
• Słucha krótkich opowiadań tak, czasem nawet dość długich
• Zwierzątka kojarzy z głosem przez nie wydawanym, zazwyczaj choć nie tylko
• Pokazuje obrazki i potrafi je nazwać, pokazuje, z nazywaniem gorzej bo nie mówi zbyt wiele
• Rozumie zdania, tak
• Tworzy 2/4 wyrazowe zdania raczej dwuwyrazowe i to kilka przykładów reszta to pojedyncze wyrazy
• Potrafi powtórzyć parę słów piosenki tak
• Używa ok. 50 słów, (2,5) = 2000 zliczając wyrazy polskie, angielskie i wyrazy dźwiękonaśladowcze to będzie ok 50
• Zadaje pytania – co to? nie
• Zabawy tematyczne tak
• Używa słów ja i moje używa 'ja' w obu przypadkach, nie potrafi odmienić na 'moje'
• Mówi o sobie po imieniu, o sobie mówi 'ja'
• Pokazuje 5 części ciała dużo więcej i od dawna
• Słucha krótkich opowiadań tak, czasem nawet dość długich
• Zwierzątka kojarzy z głosem przez nie wydawanym, zazwyczaj choć nie tylko
• Pokazuje obrazki i potrafi je nazwać, pokazuje, z nazywaniem gorzej bo nie mówi zbyt wiele
• Rozumie zdania, tak
• Tworzy 2/4 wyrazowe zdania raczej dwuwyrazowe i to kilka przykładów reszta to pojedyncze wyrazy
• Potrafi powtórzyć parę słów piosenki tak
• Używa ok. 50 słów, (2,5) = 2000 zliczając wyrazy polskie, angielskie i wyrazy dźwiękonaśladowcze to będzie ok 50
• Zadaje pytania – co to? nie
• Zabawy tematyczne tak
• Używa słów ja i moje używa 'ja' w obu przypadkach, nie potrafi odmienić na 'moje'
• Pokazuje emocje tak
• Zaczyna się interesować, w co jest ubierany tak
• Bawi się chwilę zabawkami tak
• Zaczyna nadawać imiona zabawkom nie
• Powtarza słowa czasem, nie zawsze ma na to ochotę
• Używa czasowników kilku
• Stale mówi nie zawsze
• Pcha lub ciągnie zabawkę tak
• Bawi się chwilę zabawkami tak
• Zaczyna nadawać imiona zabawkom nie
• Powtarza słowa czasem, nie zawsze ma na to ochotę
• Używa czasowników kilku
• Stale mówi nie zawsze
• Pcha lub ciągnie zabawkę tak
W sobotę Oli jedzie na test rozwojowy... jestem ciekawa jak wypadnie. Rok temu wyszło 5 miesięcy w tył... dlatego to podsumowanie uważam, że wypadło super :)
Śliczna jubilatka:) A możesz napisać coś więcej o tym teście rozwojowym?
OdpowiedzUsuń100 latek :) a dlaczego jeździcie na testy rozwojowe? jesli mozna spytac
OdpowiedzUsuńJeździmy na testy rozwojowe ponieważ Oli przez pierwszych 7 miesięcy życia była w szpitalach i przeszła kilka operacji. Dlatego jak miała rok miała takie opóźnienie, teraz będzie miała kolejny test i pewnie w każde kolejne urodziny również.
OdpowiedzUsuńMamy swojego psychologa który zajmuje się Oli odkąd wróciła ze szpitala(co prawda nasze wizyty są rzadkie), a że zajmuje się wczesną edukacją więc i w tym temacie Oli korzysta ;)
A jeśli o test chodzi to jest to Dziecięca Skala Rozwojowa która określa czy dziecko rozwija się prawidłowo, w czym ma braki a w czym jest dobre. Test jest dostosowany do wieku. Myślę że każdy psycholog dziecięcy zrobi taki test :)
Śliczna dwulatka jubilatka! Cieszę się, że prezent od nas niedługo też dotrze - wypatrujcie listonosza! Sto latek!
OdpowiedzUsuńWszystkiego najlepszego :) Świetne te gadżety z myszką.
OdpowiedzUsuńDzięki, dzięki :D
OdpowiedzUsuńSto lat,sto lat :) Strój rewelacyjny:)Aniu,czy ja mogłabym poprosic o Twój adres? Oliwce też wysłałabym jakis prezencik.
OdpowiedzUsuńWszystkiego naj naj najlepszego!!!
OdpowiedzUsuńSto lat!!!
@Hordubal - posłałam maila :) dzięki za życzenia
OdpowiedzUsuń@Angelika - bardzo dziękujemy za życzonka :)
I my dołączamy się do życzeń:)wszystkiego najlepszego!!Blanusia ma również dla kuzyneczki mały prezencik - mam nadzieję, że uda nam się jakoś wkrótce spotkać:)pozdrawiamy
OdpowiedzUsuńJeszcze raz Kochana Oliwciu!
OdpowiedzUsuńWSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO,Dużo zdrówka, szczęścia i radości każdego dnia pełnego miłości, życzymy razem z Emilką.:*
@Nati - dziękujemy za życzenia :) NIe kłopocz się prezentem... ech aż mi głupio :/ Również mam nadzieję że się spotkamy... coraz zimniej się robi więc pewnie coraz mniej okazji będzie :(
OdpowiedzUsuń@Monika - bardzo dziękujemy :)
sto lat!!!
OdpowiedzUsuńDziękujemy :)
OdpowiedzUsuńGratulacje! Piękna sukienka!
OdpowiedzUsuńWłaśnie ostatnio myślałam o tym,że Oli ma niedługo urodziny.Prawdziwa dama z Niej.
OdpowiedzUsuńDla Oliwki spełnienia marzeń...
@Marta - dziękujemy
OdpowiedzUsuń@Patula - dzięki :)