27 stycznia 2013

Liczymy z Duplo

Ostatnio było o czytaniu więc teraz o liczeniu ;)

Cały czas na topie są Lego Duplo... robiłyśmy już różnicowanie wielkości i grubości z ich udziałem, segregowanie kolorów, łączenie w zbiory to teraz pryszła kolej na liczenie... choć i to było ale w innej postaci ;)

Zrobiłam dla Oli kartonowe podkładki z liczbami 1-5 i otworami na mały klocek.
Cyfra jest zapisana słownie no bo wiadomo... Doman, jednak żeby wystarczyły też na później to umieściłam również cyfrę, ale na razie nie zawracamy sobie nię głowy :)




Oli dostała w koszuszku 15 klocuszków tak alby do jednego otworu trafił jeden klocek. 
Zabawa jest o tyle fajna że może się obdyć bez mojego udziału ;)


Zrobienie takich podkładek jest dziecinnie proste!
Do zrobienia jednej podkładki wystarczą dwa równe kawałki kartunu. Na jednym naklejamy wyraz lub cyfrę i wycinamy otwory. Podklejamy białym papierem (lub kolorowym) otwory i sklejamy kartony. Gotowe!
Robiłam nasze podkładki wieczorem więc na noc położyłam na nie kilka książek żeby wszystko dobrze się skleiło ;)



xxx true xxx

4 komentarze:

  1. bardzo fajnie to zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  2. My też z Różyczką ćwiczymy matematykę. Uwielbia Kropki Domana!:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki dziewczyny :)

    @Marta - fajnie że zaczęłaś z Różyczką tak wcześnie kropki, ja trochę żałuję że czekałam do roku ale w sumie dopiero po pół roku czytania sama poczułam się gotowa na matematykę. Z takim maluchem na pewno łatwiej idą prezentacje niż z dwulatkiem ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mummy and the Tot Copyright © 2012 Cookiez is Designed by Bread Machine Reviews | by Blogger Templates | modified by Vent