26 sierpnia 2012

Poszewka z t-shirta

Koszulki po czasie się zużywają. To fakt. Ale niektóre są tak fajne, że szkoda ich wyrzucić. Moją koszulkę z królikiem uwielbia Oliwka dlatego zaczęłam się zastanawiać co by z nią zrobić aby nadać jej drugie życie. I wymyśliłam! Poszewkę na poduszkę :)








 Żeby zrobić taką poszewkę wystarczy:

- stara koszulka, t-shirt lub bluzka (najlepiej z fajnym nadrukiem)
- poduszka która zmieści się we wnętrzu koszulki
- igła
- nitka
- nożyczki
- ewentualnie klejonka/flizelina

Po tym jak porozcinałam koszulkę z boków wzdłuż szwów i odcięłam szwy ramion, podkleiłam ją flizeliną.





Moja koszulka była dość mocno znoszona więc musiałam trochę wzmocnić materiał. Flizelinę nakleja się gorącym żelazkiem i można ją dostać w każdej pasmanterii czy sklepie z tkaninami.

Następnie trzeba wymierzyć poduszkę od szwa do szwa, pionowo i poziomo. Do miar należy dodać po 1,5-2cm na szew oraz tyle samo na luz w poduszce.  Przenieść miary na tkaninę i skroić.
Brzegi materiału które będą otworem należy podwinąć i zszyć (jest też chyba taśma do tkanin klejąca z dwóch stron, można też z niej skorzystać). Złożyć prawą stroną do prawej i zszyć dwa dłuższe boki oraz jeden krótszy.

Żeby po wywinięciu poduszka miała ładne, ostre rogi należy na lewej stronie ściąć rogi ale tak aby nie przeciąć szwa.

Jako zamknięcie poduszki można zrobić: kokardki, przylepce, guziki lub zamek. Z dwoma ostatnimi jest dużo pracy. Najłatwiejsze i najszybsze są chyba kokardki. Wystarczy przyszyć po dwóch stronach wlotu poszewki tasiemki i gotowe.

Nasza podusia jest bardzo lubiana... są na niej czekoladowe buziaki i inne pamiątki użytkowania ;)




xxx xxx

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Mummy and the Tot Copyright © 2012 Cookiez is Designed by Bread Machine Reviews | by Blogger Templates | modified by Vent